Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van LissyenJeroen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van LissyenJeroen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Lissy & Jeroen

01 Januari 2014 | Australië, Sydney

Aangekomen op de luchthaven van Sydney hebben we onze bagage opgehaald en hebben we een shuttle naar de stad genomen. Vanwege de uitverkoop tijdens Boxing Day hebben we er ruim 2 uur over gedaan om bij het hostel te komen. Niets anders dan file. Niet normaal! Maar goed. De kamer was in ieder geval klaar bij aankomst :-) meteen maar even het uitzicht vanaf het dakterras checken. A million Dollar view volgens de receptie en dat is niet gelogen. We kijken op de Harbour Bridge en het Opera House. We hebben ons ook meteen maar ingeschreven voor de Great Aussie BBQ voor 's avonds. Met een wijntje en een paar lekkere stukken vlees waaronder kangoeroe komen we de avond wel door.

De volgende ochtend eerst met de bus naar één van de buitenwijken van Sydney geweest. Voor een bedeltje in de vorm van Australië voor de armband van Lis. Daarna naar het Opera House, hét symbool van Sydney. We hebben een tour geboekt en zijn ook binnen geweest. In de grote zaal was het Australisch Philharmonisch Orkest bezig met de repetitie voor oud en nieuw. We hebben één nummertje staan luisteren. Echt tof! Enkele weetjes over het gebouw; na 16,5 jaar en 102 miljoen Dollar later stond dit gebouw aan de rand van de haven. Het dak bestaat uit 1.056.000 kleine tegeltjes. Het bevat een operazaal, concertzalen, restaurants en bars. Vanuit het Opera House zijn we naar de botanische tuinen gelopen. Er doorheen naar Mrs. Macquaries Point. Hier zie je de Harbour Bridge en het Opera House naast elkaar. Dag 1 in Sydney is geslaagd.

Dag 2 begint al goed met een lekker zonnetje. Tijd voor een wandeling naar de Harbour Bridge. We hebben één van de pijlers beklommen. Een fantastisch uitzicht over de stad en natuurlijk het Opera House. Vervolgens zijn we over de brug gelopen en hebben we daar van het uitzicht genoten. We zijn met een ferry terug gegaan naar Circular Quay (centrum). Om vervolgens de ferry te pakken naar Manly Beach. Een echt surfstrand. En man wat was het er druk. We hebben een beetje rondgekeken maar zijn niet op het strand gaan liggen. We hebben de ferry weer gepakt naar de city en hebben verder helemaal niets meer gedaan.

Zondag, goede weersvoorspellingen dus op naar Bondi Beach. Het strand ken je misschien van tv; Bondi Rescue. Wat een domper toen we aankwamen na 30 minuten in de bus... We werden gezandstraald. Het was ook helemaal niet druk op het strand. Terwijl je op tv altijd een enorme mierenhoop ziet. Nou dan doen we maar de Bondi to Bronte coastal walk. 2,5km langs de kust lopen met prachtige uitzichten. Alleen een beetje jammer van de wind. We hebben ervoor gekozen om lui te zijn en de bus terug te pakken ipv terug te lopen. Aan het einde van de middag zijn we naar Darling Harbour gelopen en hebben we ons tegoed gedaan aan Corona's tijdens het happy hour. Daarna hebben we overheerlijke kangoeroe biefstuk en gamba's op (onder het genot van nog meer Corona's)

In een stad willen we altijd het hoogste gebouw opzoeken. Dat stond dus op de planning voor de maandag. Op naar de Sydney Tower Eye. 309 meter hoog. Een geweldig uitzicht over Sydney. Prachtig! Vervolgens zijn we een kapper op gaan zoeken voor Jeroen. Hij begint wel erg op 'n surfdude te lijken. We komen uit bij Fuel for Men. Free beer, PlayStation and Foxsports. Top locatie dus ;-) Voor 's avonds hadden we een reservering bij Jamie's Italian van Jamie Oliver. Súper lekkere pasta op. Echt gaaf wat een smaaksensatie ze daar op tafel toveren!

Omdat zondag op een teleurstelling was uitgelopen mbt het dagje strand gingen we in de herhaling. Weer in de bus en dit keer niet voor niets! Heerlijk dagje strand! Terug in het hostel hebben we de toegangsbewijzen voor NYE opgehaald. We hebben kaartjes weten te bemachtigen voor het feest op het dakterras van het hostel. Oud en Nieuw was in één woord onvergetelijk! Wát een vuurwerk!! Zelfs 2x; de eerste keer om 21:00 uur voor de kids (8 minuten) en vervolgens om 0:00 uur nog een keer (15 minuten). We wisten gewoon niet waar te kijken.

01/01/14. Wat doe je op nieuwjaarsdag? Juist! Naar het strand voor een nieuwjaarsduik! Dus weer naar Bondi Beach. Het was zo goed bevallen dat we nog wel een keertje wilden. Ons laatste dagje in Australië moet toch goed worden besteed ;-) heerlijk relaxt de werkzaamheden van de lifeguards bekeken, mensen gekeken, salade gegeten en vooral niets! 's avonds zijn we naar Darling Harbour gegaan om ons Aussie avontuur af te sluiten door nog een keer het nationale symbool op te eten. Kangoeroe biefstuk it is! :-) Terug in het hostel moeten we er dan toch aan geloven. Onze backpacks moeten weer ingepakt worden. Ze moeten mee naar ons volgende avontuur: Nieuw Zeeland.

Australië was fantastisch, te gek, bijzonder, om nooit te vergeten, om met heimwee aan terug te denken (ja nu al), om over te dromen, om iedereen aan te raden. Maar vooral om nog een keertje naar terug te gaan.

No worries mates, tot later vanuit NZ

• 01 Januari 2014 - 15:14

Ria J.:

Wát een geweldig verhaal weer. Genieten voor jullie en meegenieten voor ons. Goede vlucht naar NZ ('t zal me tegenvallen als het daar niet óók fantastisch is).

• 01 Januari 2014 - 15:35

Marijke En Geert Rutjes- Van Merwijk:

Hallo lieve schatten, Van harte wensen wij jullie dat 2014 net zo top mag worden als jullie 2013 hebben afgesloten! Het hele jaar reizen zal niet lukken, maar voorlopig beginnen jullie wel met nog een maand!
    Geniet ook van NZ en laat ons meegenieten? kuskus Geert & Marijke

• 01 Januari 2014 - 17:54

Gina:

Hai, super om te lezen. Al emigratie gevoelens? Verknocht aan het reizen of mis je ons landje ook stiekem een beetje?
    Blijf genieten en pluk de dag.
    Geniet ban alle indrukken en natuurlijk 's middags je wijntje ;)