Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van LissyenJeroen - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van LissyenJeroen - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Jeroen & Lissy

03 November 2013 | Hong Kong, Hongkong

Het is alweer tijd om de eerste bestemming van onze reis te verlaten. De "Speciale Administratieve Regio Hongkong van de Volksrepubliek China" of 香港. Hong Kong is een stad om niet snel te vergeten! Wát een mensen lopen hier rond! Het lijkt wel een mierenhoop. De stad doet zijn naam echt eer aan. Hong Kong betekent namelijk geurige haven. Nou dát hebben we geroken...

Na aankomst op Hong Kong airport zijn we in een lokale bus gestapt. Na 1,5 uur waren we in hartje Kowloon. Tja... En dan sta je bij de bushalte... met een stadsplattegrond en een backpack... Het duurde dan ook niet heel lang voor we de juiste kant op werden gewezen :-) Dat we niet onopgemerkt door de mensenmassa kwamen merkten we aan de Chinese kindjes die ons nawezen en contact zochten. Na zo'n kwartier lopen kwamen we aan bij ons hotel en konden we direct inchecken en naar de kamer.

Na ons opgefrist te hebben zijn we aan ons 'smog avontuur' begonnen. In elke stad willen we even de hoogte opzoeken om te zien waar we nou eigenlijk terecht zijn gekomen. Op naar The Peak. Met een historische tram zijn we steil omhoog gegaan, de 396 meter hoge Victoria Peak op. Boven was het uitzicht -ondanks de smog- fantastisch! Vermoeid van alle indrukken zijn we terug naar het hotel gegaan om het tijdverschil weg te slapen (althans dat dachten we ;-) )

Iedere avond is er een lichtshow te zien. Natuurlijk wilden wij dit niet missen. Hup, uit ons bed en in de benen! Eerlijk gezegd viel de show ons een beetje tegen. We hadden meer verwacht van high tech Azië.

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt zijn we aan onze tweede dag in 'Smog City' begonnen. Op naar Big Buddha op Lantau Island, één van de eilanden waaruit Hong Kong bestaat. Met de boot zijn we in een uur van Kowloon naar Lantau gevaren en vervolgens nog drie kwartier met de bus om uiteindelijk in Ngong Ping aan te komen. Ons oog viel meteen op de 34 meter hoge Boeddha (en de 268 treden die we moesten beklimmen om hem van dichtbij te bekijken)
Na wat rondgewandeld te hebben in en rond het klooster zijn we wat gaan eten. Volgens de reisgids moest dit een voortreffelijke vegetarische maaltijd zijn. Wij hebben dit nét iets anders ervaren ;-)

Terug naar de stad met de kabelbaan en de trein om via de Flower Market, Yuen Po Street Bird Garden, Food Market & Ladies Market terug naar het hotel te lopen. Bizar om te zien wat er verkocht wordt op die markten! En weer ziet het zwart van de mensen!

Hong Kong is een prima stad voor een stopover. We hebben het nu gezien maar zullen niet nog een keer terugkomen voor een citytrip ;-)

• 03 November 2013 - 12:52

Jos De Wit:

Wat een leuke belevenissen en leuke foto's

• 03 November 2013 - 13:20

Tom:

Liss en Jeroen.

Leuk geschreven dit. En foto's zijn ook leuk:)

• 03 November 2013 - 13:22

Marijke En Geert Rutjes- Van Merwijk:

Hallo lieve Lissy en Jeroen, wat heerlijk om nu al wat van jullie te horen en zien!
    Goed aangekomen dus en de eerste indrukken al opgedaan.
    En conclusie getrokken.... Geen city trip....
    Ga genieten van het volgende agendapunt in jullie reis!
    Hartelijke groetjes en kuskus
    Marijke & Geert

• 03 November 2013 - 13:42

Stephany:

Ejj backpackers!!
    Jullie avontuur is nu echt begonnen. Wat een verschil met Nederland heh. Leuk om zo die cultuurverschillen te zien lijkt me. Mijn broer heeft 2x een half jaar in Hong Kong gewoond. Je schijnt er geweldig te kunnen shoppen in de mega malls;). Enjoy en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Xx

• 03 November 2013 - 15:09

Suzan Reek:

Jeroen en Lissy, leuk om zo jullie belevenissen te lezen en te volgen. Een Super reis die jullie gaan maken !! Geniet ervan!!! Gr. Suzan en Eric

• 03 November 2013 - 18:10

Paula:

Hoi hoi, wat leuk om te lezen en het filmpje te zien. Veel plezier. Xx

• 03 November 2013 - 21:32

Lionne:

Super om al gelijk jullie belevenissen te lezen. Heb de video op FB gezien; leuk om zo een indruk te krijgen van wat jullie meemaken. Op naar Melbourne! Goede vlucht en een dikke zoen van mij

• 03 November 2013 - 23:01

Marielle :

Heerlijk om te lezen. Kijk nu weer uit naar de volgende...
    Geheimpje: ik ben er wel twee keer geweest... Dus, zeg nooit nooit...

• 04 November 2013 - 17:48

Gina & Cor:

Ha Lissy en Jeroen.
    Geniet van de reizen, avonturen en jullie samen.
    Spannend hoor. We volgen jullie reis tot we weer bij Jimmy aan tafel zitten.
    Groetjes. Gina&Cor

• 07 November 2013 - 14:14

Marco En Ilona:

Wat leuk om zo jullie verhalen te lezen! Wij gaan inderdaad ook niet nog een keer voor een citytrip naar Hong Kong, maar het is wel een stad die je een keer gezien moet hebben en waarna je dan moet concluderen dat één keer genoeg is ;-)

Veel plezier nog de komende maanden, we zijn benieuwd naar jullie volgende verslag!